Uw klanten krijgen meer invloed op de verwerking van hun persoonsgegevens. Het is aan u om uw nieuwe en bestaande klanten duidelijk te maken welke persoonsgegevens u hebt, waarom u die hebt en hoe u die gebruikt binnen uw organisatie. Verzoekt de klant u om zijn gegevens te verwijderen? Dan moet u hier meestal gehoor aan geven: dit noemen we het inzagerecht.

Hoe regelt u het inzagerecht binnen uw organisatie? En wat moet u doen als de klant toch naar de rechter stapt omdat hij vindt dat zijn privacy is geschonden? Lastige vraagstukken voor een MKB’er: Omnius helpt!

Omnius biedt u twee producten aan waarmee we u als MKB’er ontzorgen zodat u zich kunt focussen op waar u goed in bent: het ondernemen en uw vak. Bekijk hier onze twee producten:

Neem contact op met Omnius voor een gratis telefonisch intakegesprek: 088 – 629 00 29. Behoefte aan meer maatwerk? Ook dat is mogelijk!

De betrokkene verzoekt om informatie. Kan dit en wat moet ik doen?

Het antwoord is ja: betrokkenen mogen vanaf 25 mei 2018 veel meer informatie opvragen dan vóór die periode. U dient uit te leggen waarom u persoonsgegevens in uw bezit hebt en hoe u die gebruikt binnen uw organisatie. Een betrokkene is ook bevoegd om te vragen de persoonsgegevens te corrigeren of te verwijderen.

Kortom, het uitgangspunt is dat een betrokkene recht heeft op inzage in zijn persoonsgegevens, tenzij het verzoek onredelijk is of als er sprake is van een uitzonderlijke situatie. Een verzoek is onredelijk als een betrokkene veel en vaak hetzelfde opvraagt.

U bent verplicht de betrokkene te faciliteren in zijn verzoek. Dit kan bijvoorbeeld door het gebruik van een standaardformulier waarmee gegevens kunnen worden opgevraagd. De bij Omnius aangesloten advocaten ondersteunen u desgewenst bij het opstellen van zo’n standaardformulier. Regel dit vandaag nog!

Voorkom problemen en zorg ervoor dat uw organisatie AVG-proof is. Bel 088 – 629 00 29 voor een gratis telefonisch intakegesprek.

Moet ik altijd tegemoetkomen aan het verzoek van betrokkenen?

Nee, in bepaalde uitzonderlijke situaties hoeft dit niet. Denk hierbij aan situaties waarbij de nationale of de openbare veiligheid in het gedrang zou komen. Ook kunt u denken aan situaties waarbij het noodzakelijk is de rechten of vrijheden van anderen te waarborgen.

Twijfelt u in een specifiek geval of u moet tegemoetkomen aan het verzoek? Neem contact met ons op! Bel 088 – 629 00 29 voor een gratis telefonisch intakegesprek.

Ik heb een besluit genomen over inzage in de gegevens, maar betrokkene is het hier niet mee eens. Wat nu?

De betrokkene kan zich in dat geval wenden tot de rechter. Speelt dit? Neem dan contact op met onze juristen van de Omnius Intakebalie. Zij schatten uw situatie in en verwijzen u waar nodig door naar een advocaat die u bij kan staan. Wanneer de schadeclaim van de betrokkene wordt toegekend door de rechter kan dit leiden tot een grote schadepost voor uw organisatie en vormt het daarmee een bedreiging voor de bedrijfscontinuïteit, zeker voor de kleinere MKB’er. Daar zit u niet op te wachten!

Is er inmiddels een schadeclaim ingediend door een betrokkene of is hij inmiddels zelfs een juridische procedure gestart? Bel onze juristen van de Omnius Juridische Intakebalie voor een gratis telefonisch intakegesprek: 088 – 629 00 29.

Hebt u vragen over de nieuwe privacywet en het inzagerecht?

De bij Omnius aangesloten advocaten zijn gespecialiseerd in privacywetgeving, onder andere binnen het MKB. Ze zijn uitstekend in staat om snel en adequaat de specifieke “do’s and don’ts” van uw vakgebied te vertalen naar de praktijk. Daar waar u een advocaat inschakelt bent u ervan verzekerd dat deze uitstekende service en hoge kwaliteit biedt: onze aangesloten advocaten zijn allen in het bezit van het hooggewaardeerde Omnius Keurmerk!

Voorkom problemen en zorg ervoor dat uw organisatie AVG-proof is! Bel 088 – 629 00 29 voor een gratis telefonisch intakegesprek.

Bekijk ook onze producten:

Mocht het inschakelen van een advocaat nodig zijn, verwijzen onze juristen u door naar een bij Omnius aangesloten advocaat. Bijkomend voordeel: door onze landelijke dekking is dit meestal een advocaat in uw eigen regio! Neem nu contact op: 088 – 629 00 29.

Onze aangesloten advocaten zijn gespecialiseerd in privacywetgeving en werken voor een transparant en gunstig tarief. Op die manier bent u verzekerd van de rechtsbijstand die u nodig hebt.

Omnius is het grootste netwerk in Nederland van zelfstandige en onafhankelijke advocatenkantoren. Ruim 50 kantoren vormen samen het Omnius Advocatennetwerk.

Omnius helpt u verder

  • Stap 1: Bel, mail of app onze juristen van de intakebalie
  • Stap 2: Bespreek uw juridische oplossingen
  • Stap 3: Kies de beste oplossing voor uw situatie
Bel met de intakebalie
088 - 629 00 29
Stel uw vraag via WhatsApp
06 - 21 29 20 19

De intakebalie is 7 dagen per week bereikbaar.

Maandag
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
08:00 – 20:00 uur
08:00 – 20:00 uur
08:00 – 20:00 uur
08:00 – 20:00 uur
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Feestdagen
08:00 – 18:00 uur
12:00 – 16:00 uur
12:00 – 16:00 uur
Gesloten

Stel uw vraag

Voeg eventueel een of meerdere document(en) toe

verwijderen

Ik ga akkoord met het privacy statement en de werkwijze.



Dit formulier is beveiligd door ReCaptcha van Google. Bekijk de privacy verklaring en algemene voorwaarden.

Zo kan het dus ook

Waarom Omnius?

Rechtzoekenden verwachten transparantie, servicegerichtheid en duidelijkheid over tarieven. Omnius voldoet aan die behoeften en maakt de juridische dienstverlening voor een brede groep ondernemers en particulieren toegankelijk.

Om u te voorzien van het beste advies werkt Omnius volgens de formule van trapsgewijze juridische hulp. Eerst legt u de hulpvraag kosteloos en vrijblijvend voor aan de intakebalie. Dat kan zeven dagen per week. Samen zoeken we naar het beste antwoord op uw vraag. Soms volstaat een digitale oplossing. Een andere keer is het beter om een advocaat in te schakelen. Verwacht altijd duidelijkheid over afspraken en tarieven.

  • 7 dagen per week bereikbaar

    Ook ’s avonds en in het weekend
  • Omnius Keurmerk

    Uw garantie voor service en kwaliteit
  • Juridische hulp in elke situatie

    Van eerstelijns advies tot bijstand van een gespecialiseerde advocaat
  • Overal in Nederland

    Het grootste juridische netwerk van Nederland met 350 advocaten
  • Als beste beoordeeld

    Op basis van 1784 beoordelingen van door ons geholpen rechtzoekenden

Over ons

Met onze vooruitstrevende diensten en digitale oplossingen willen we het verschil maken in de – soms nog ouderwetse – juridische branche. De Omnius-formule heeft ervoor gezorgd dat we zijn uitgegroeid tot het grootste en meest succesvolle advocatennetwerk van het land.

In totaal hebben 260 advocaten en 80 kantoren zich bij ons aangesloten. Om de kwaliteit te waarborgen en de rechtzoekende ervan te verzekeren dat we onze beloftes nakomen, hebben we het Omnius Keurmerk in het leven geroepen. Het hoofdkantoor is te vinden in Utrecht, waar zo’n 45 medewerkers hun best doen om u te voorzien van de beste juridische hulp.

Er zijn advocaten gevonden.

Klik hier voor de resultaten.