De AVG stelt als eis dat organisaties hun belangrijkste verwerkingsactiviteiten registreren. Dit gebeurt in een (schriftelijk of online) verwerkingsregister. Uit de praktijk blijkt dat niet alle ondernemers weten hoe zo’n verwerkingsregister er exact uitziet. Aan welke inhoudelijke eisen dient zo’n register te voldoen? En moeten alle activiteiten worden geregistreerd in het verwerkingsregister? De advocaten aangesloten bij Omnius zijn gespecialiseerd in de nieuwe privacywetgeving en ondersteunen u graag bij het toekomstbestendig opstellen van een verwerkingsregister!

Speciaal voor het MKB heeft Omnius twee producten ontwikkeld waarmee we u als MKB’er ontzorgen. U kunt zich blijven focussen op waar u goed in bent: uw vak en het ondernemerschap!

Bekijk hier onze twee producten:

Neem contact op met Omnius voor een gratis telefonisch intakegesprek: 088 – 629 00 29. Behoefte aan meer maatwerk? Ook dat is mogelijk!

Bent u verplicht een verwerkingsregister bij te houden?

Ja, als u persoonsgegevens verwerkt bent u hiertoe verplicht! De AVG is een inspanningswet. U moet kunnen aantonen dat u actief bezig bent geweest uw organisatie compliant te maken. Dit doet u door de belangrijkste verwerkingsactiviteiten te registreren. Dit doet u in een verwerkingsregister. Dit register dient in schriftelijke vorm te worden opgesteld, al dan niet in elektronische vorm.

Vragen? Neem contact op met Omnius voor een gratis intakegesprek: 088 – 629 00 29.

Wat moet u in het verwerkingsregister opnemen?

Bij het maken van een verwerkingsregister dient u onder meer onderstaande zaken op te nemen:

Algemeen

  1. uw NAW-gegevens en/of, indien van toepassing, die van uw vertegenwoordiger en de partijen waarmee u gezamenlijk verwerkingsverantwoordelijke bent;
  2. indien van toepassing: de contactgegevens van uw FG (Functionaris voor de gegevensbescherming).

Inhoudelijk

  1. een beschrijving van de verwerkingsdoeleinden;
  2. een onderverdeling van betrokkenen en persoonsgegevens in categorieën en een beschrijving daarvan;
  3. een beschrijving van categorieën van ontvangers aan wie de persoonsgegevens zijn of zullen worden verstrekt;
  4. indien van toepassing: doorgiften van persoonsgegevens aan een derde land of een internationale organisatie (plus een vermelding van de documenten inzake de passende waarborgen);
  5. de beoogde termijnen waarbinnen de verschillende categorieën van gegevens gewist moeten worden (indien mogelijk);
  6. een beschrijving van de technische en organisatorische beveiligingsmaatregelen (indien mogelijk).

Een verwerkingsregister is in ieder bedrijf anders!

Elke organisatie is anders, het verwerkingsregister dus ook. U volstaat meestal niet met het “copy-pasten” van een voorbeeldregister op Internet. Besteed aandacht aan een verwerkingsregister dat passend is voor úw organisatie!

Als een register niet of niet voldoende voldoet aan de eisen van de AVG kunt u als organisatie geconfronteerd worden met maatregelen (bijvoorbeeld boetes) vanuit de toezichthouder. Voorkom problemen en laat dus altijd een verwerkingsregister op maat maken.

Neem contact op met Omnius voor een gratis telefonisch intakegesprek: 088 – 629 00 29.

Final check van uw bestaand verwerkingsregister

Hebt u al een verwerkingsregister opgesteld? Dan is het zinvol om deze juridisch te laten toetsen. Ervaring leert dat niet alle verwerkingsregisters juridisch waterdicht zijn als deze zijn opgesteld door niet-juristen. Boetes en claims kunnen het gevolg zijn. Voorkom dit.

Final check nodig? Neem contact op voor een gratis intakegesprek: 088 – 629 00 29

Hebt u vragen over het verwerkingsregister?

Uit het onderzoek dat wij gehouden hebben onder ondernemingen blijkt dat een substantieel aantal MKB’ers geen of een kwalitatief onvoldoende verwerkingsregister hebben opgesteld. Om sancties vanuit de toezichthouder of claims van derden voor te zijn heeft Omnius twee producten ontwikkeld:

Met onze producten zorgt u ervoor dat uw organisatie met een relatief geringe investering klaar wordt gestoomd voor de AVG. Hierdoor draagt u minder risico, hebt u meer zekerheid en krijgt u een hoger niveau van dienstverlening!

De bij Omnius aangesloten advocaten zijn gespecialiseerd in privacywetgeving, onder andere binnen het MKB. Ze zijn allen in het bezit van het hooggewaardeerde Omnius Keurmerk: dat betekent voor u uitstekende service en een hoge kwaliteit tegen een transparant en gunstig tarief.

Voorkom problemen en zorg ervoor dat uw organisatie AVG-proof is! Bel 088 – 629 00 29 voor een gratis telefonisch intakegesprek.

Omnius is het grootste netwerk in Nederland van zelfstandige en onafhankelijke advocatenkantoren. Ruim 50 kantoren vormen samen het Omnius Advocatennetwerk.

Wij helpen u graag!

  • Bel, mail of app gratis met de ondernemersdesk
  • Bespreek uw juridische situatie met een jurist
  • Vrijblijvend advies voor de beste oplossingen
Beschikbaar vanaf wo 08:00
Neem contact op
Stel uw vraag via WhatsApp
06 - 44 70 67 12

De intakebalie is 7 dagen per week bereikbaar

Maandag
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
08:00-20:00 uur
08:00-20:00 uur
08:00-20:00 uur
08:00-20:00 uur
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Feestdagen
08:00-20:00 uur
12:00-16:00 uur
12:00-16:00 uur
Gesloten

Omnius Ondernemersdesk

Voeg eventueel een of meerdere document(en) toe

verwijderen

Ik ga akkoord met het privacy statement en de werkwijze.



Dit formulier is beveiligd door ReCaptcha van Google. Bekijk de privacy verklaring en algemene voorwaarden.

Zo kan het dus ook

Waarom Omnius?

Rechtzoekenden verwachten transparantie, servicegerichtheid en duidelijkheid over tarieven. Omnius voldoet aan die behoeften en maakt de juridische dienstverlening voor een brede groep ondernemers en particulieren toegankelijk.

Om u te voorzien van het beste advies werkt Omnius volgens de formule van trapsgewijze juridische hulp. Eerst legt u de hulpvraag kosteloos en vrijblijvend voor aan de intakebalie. Dat kan zeven dagen per week. Samen zoeken we naar het beste antwoord op uw vraag. Soms volstaat een digitale oplossing. Een andere keer is het beter om een advocaat in te schakelen. Verwacht altijd duidelijkheid over afspraken en tarieven.

  • 7 dagen per week bereikbaar

    Ook ’s avonds en in het weekend
  • Omnius Keurmerk

    Uw garantie voor service en kwaliteit
  • Juridische hulp in elke situatie

    Van eerstelijns advies tot bijstand van een gespecialiseerde advocaat
  • Overal in Nederland

    Het grootste juridische netwerk van Nederland met 350 advocaten
  • Als beste beoordeeld

    Op basis van 1784 beoordelingen van door ons geholpen rechtzoekenden

Over ons

Met onze vooruitstrevende diensten en digitale oplossingen willen we het verschil maken in de – soms nog ouderwetse – juridische branche. De Omnius-formule heeft ervoor gezorgd dat we zijn uitgegroeid tot het grootste en meest succesvolle advocatennetwerk van het land.

Met ruim 200 advocaten en meer dan 60 aangesloten kantoren, is Omnius het grootste advocatennetwerk van Nederland. Om de kwaliteit te waarborgen en de rechtzoekende ervan te verzekeren dat we onze beloftes nakomen, hebben we het Omnius Keurmerk in het leven geroepen. Het hoofdkantoor is te vinden in Utrecht, waar zo’n 45 medewerkers hun best doen om u te voorzien van de beste juridische hulp.

Er zijn advocaten gevonden.

Klik hier voor de resultaten.