Kunnen we je helpen met zoeken
Kunnen we je helpen met zoeken
Menig consument heeft door de benadering niet door dat zij te maken hebben met fraudeurs, oplichters en trappen in de verleiding om gegevens af te staan. Alle mediacampagnes ten spijt, nog altijd worden consumenten op grote schaal slachtoffer van deze vorm van fraude.
Recent heeft het Klachten Instituut Financiële Instellingen twee belangrijke uitspraken gedaan waarbij geoordeeld werd dat de bank, ondanks de media-aandacht, gehouden werd een deel van de schade te vergoeden. Het KIFID oordeelde terecht dat van een bank meer mag worden verwacht in het kader van het beschermen van de consument nu de huidige beschermingen duidelijk onvoldoende werken. Het KIFID wees op bijvoorbeeld een daglimiet of tijdvertraging.
In onze ogen zijn deze uitspraken terecht. Daar waar banken consumenten maximaal bewegen over te stappen naar internetbankieren, door handmatige overschrijvingen uit te roeien maar ook bankfilialen massaal te sluiten, mag verwacht worden dat die snelweg wel heel goed beveiligd is. Iedere consument kan in een onbewaakt ogenblik worden overgehaald en denkt wellicht achteraf “hoe kon ik dat niet zien”.
Deze uitspraken kunnen voor meerdere consumenten bruikbaar zijn om een deel van hun schade op de bank te verhalen. Er zal altijd een deel voor eigen rekening blijven, een consument heeft bij het afgeven van geheime codes altijd een eigen verantwoordelijkheid. Dat betekent niet dat de consument deze vorm van schade geheel zelf hoeft de dragen.
De intakebalie is 7 dagen per week bereikbaar. De juristen staan je graag te woord om jouw contactaanvraag op te nemen. Ook ’s avonds en in het weekend.
Weet nog niet wat de uitkomst van alles gaat worden maar het contact met omnius is goed
Positieve ervaring gehad met jullie
Ik werd heel snel gebeld en gehoord en een dag later al met een jurist/advocaat de zaak besproken..bij mijn rechtsbijstand heb ik weken moeten wachten op bericht