Waarom heb ik het nodig?
Heeft u een vlucht gemaakt en bent u niet tevreden over de dienstverlening van de luchtvaartmaatschappij, dan kunt u een klacht indienen. Voorbeelden zijn ondeskundig of onbeleefd personeel, slechte voorzieningen (bijvoorbeeld weinig beenruimte) of het onterecht moeten inchecken van handbagage. Met deze klachtenbrief geeft u een goede omschrijving van uw klacht. Afhankelijk van de klacht kan de luchtvaartmaatschappij u tegemoet komen.
Belangrijke aandachtspunten
- Deze brief is bedoeld voor klachten over de dienstverlening van de luchtvaartmaatschappij. Wil u een claim indienen vanwege vertraging, annulering of overboeking van uw vlucht, dan kiest u voor het document
“Verzoek vergoeding bij luchtvaartmaatschappij”. - Wij adviseren u de klachtenbrief zo snel mogelijk per aangetekende post naar de luchtvaartmaatschappij te sturen.
- U moet de luchtvaartmaatschappij een redelijk termijn geven om te reageren.
Verder advies
Leg uw klacht duidelijk uit en probeer er met de luchtvaartmaatschappij uit te komen. Reageert de luchtvaartmaatschappij niet of niet voldoende en wilt u verdere stappen ondernemen, dan kunt u een klacht indienen bij de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). De ILT is de bevoegde instantie voor alle vluchten vanuit Nederland en voor vluchten met EU luchtvaartmaatschappijen die van buiten de EU naar Nederland vliegen. Gebruik voor een klacht bij de ILT het klachtenformulier op hun website. Heeft u nog vragen, of komt u er onderling niet uit, dan kunt u ons gerust bellen.
Direct starten