Waarom heb ik het nodig?

Het leasen van een auto wordt tegenwoordig steeds normaler. Zowel grote ondernemingen als mkb-ers stellen een auto ter beschikking aan een werknemer en betalen daarvoor een vaste prijs per maand aan de leasemaatschappij. U hoeft zich verder niet druk te maken om aanschaf, reparaties, onderhoud en verzekeringen. Het is wel belangrijk dat u de afspraken met uw werknemer goed regelt. In deze lease-overeenkomst kunt u bijvoorbeeld eenvoudig zelf aangeven of de werknemer privé-kilometers mag maken met de lease-auto, hoe hoog de eigen bijdrage is en wat er met de auto moet gebeuren als de arbeidsovereenkomst wordt beëindigd.


Belangrijke aandachtspunten

• Het verschil tussen leasen en huurkoop is de mogelijkheid om aan het einde van de betaalperiode het eigendom van de auto te verkrijgen. Bij leasen wordt vaak de mogelijkheid geboden aan het einde van de leaseperiode de auto over te nemen, maar dat is dus optioneel. Bij huurkoop gaat het eigendom van de auto na de laatste betaaltermijn automatisch over op de huurkoper.
• Bedenk van tevoren hoe u wilt omgaan met schade die door de werknemer
aan de leaseauto wordt aangericht. Veel leasemaatschappijen hanteren een eigen risico bij schade. Als uw werknemer schade onder werktijd rijdt, dan valt het onder uw zorgplicht als werkgever om het eigen risico te betalen. Voor schade die uw werknemer in privétijd rijdt, kunt u eventueel afspreken dat het eigen risico dan voor zijn eigen rekening komt. Dit dient u dan in de overeenkomst te regelen.


Verder advies

Met deze lease-overeenkomst maakt u goede afspraken over de auto die u aan uw werknemer ter beschikking stelt. Toch komt het voor dat werknemers zich niet aan de afspraken houden, bijvoorbeeld door niet zorgvuldig met de auto om te gaan, zonder toestemming derden te laten rijden, of niet tijdig de onderhoudsbeurten uit te laten voeren, met alle gevolgen van dien. Komt u er dan onderling niet uit, en heeft u daar juridische vragen over, dan kunt u ons gerust bellen.


Direct starten

Extra voordelen bij Omnius doe-het-zelf

Veel meer dan het downloaden van een Word document

Online tekenen

Digitale handtekening

  • Bij ons is het mogelijk om contracten
  • digitaal te ondertekenen. Dit gebeurt
  • veilig en eenvoudig op ons online platform.
Digitale kluis

Digitale kluis

  • Al uw vertrouwelijke documenten
  • veilig en overzichtelijk bewaren
  • en beheren.
Ontvang notificaties

Ontvang notificaties

  • Ontvang tijdig notificaties indien
  • contracten gaan verlopen of moeten worden
  • gewijzigd wegens nieuwe wetgeving

Hoe het werkt

In een handomdraai elk gewenst document op maat maken!

  1. Kies het juiste document

    dit kan een 'boze' brief of overeenkomst zijn. Staat uw document er niet tussen? Neem dan contact op met onze helpdesk. Zij kunnen het gewenste document voor u op maat maken.
  2. Maak uw document op maat

    Iedereen kan met behulp van onze 'slimme' software stap-voor-stap een juridisch document op maat maken. Onze vragen en toelichtingen zijn allemaal in begrijpelijk Nederlands. Mocht het toch niet lukken, geen probleem. Onze medewerkers staan voor u klaar.
  3. Maak een Omnilegal account en betaal u via iDEAL

    Na afronding van de vragen maakt u een OmniLegal account aan en betaald u via iDEAL het bedrijg inclusief btw. Zodra de betaling is ontvangen, kunt u het document downloaden in PDF of in Word formaat, opslaan met uw eigen account, opnieuw bewerken en - indien gewenst - digitaal laten ondertekenen.

Twijfelt u toch?

Laat het document controleren of volledig op maat maken. Wij helpen u graag. Neem daarvoor contact op met onze helpdesk

Bekijk video "Doe-Het-Zelf"



Maak zelf juridische documenten op maat. Bekijk hoe het werkt.

Komt u er zelf niet uit?


Onze juristen helpen u graag
  • 088 - 629 00 80
    Hulp bij Doe Het Zelf

  • Direct contact

    Trusted partners Omnius Doe-het-zelf


    Trusted partners

    Zo kan het dus ook

    Waarom Omnius?

    Rechtzoekenden verwachten transparantie, servicegerichtheid en duidelijkheid over tarieven. Omnius voldoet aan die behoeften en maakt de juridische dienstverlening voor een brede groep ondernemers en particulieren toegankelijk.

    Om u te voorzien van het beste advies werkt Omnius volgens de formule van trapsgewijze juridische hulp. Eerst legt u de hulpvraag kosteloos en vrijblijvend voor aan de intakebalie. Dat kan zeven dagen per week. Samen zoeken we naar het beste antwoord op uw vraag. Soms volstaat een digitale oplossing. Een andere keer is het beter om een advocaat in te schakelen. Verwacht altijd duidelijkheid over afspraken en tarieven.

    • 7 dagen per week bereikbaar

      Ook ’s avonds en in het weekend
    • Omnius Keurmerk

      Uw garantie voor service en kwaliteit
    • Juridische hulp in elke situatie

      Van eerstelijns advies tot bijstand van een gespecialiseerde advocaat
    • Overal in Nederland

      Het grootste juridische netwerk van Nederland met 180 advocaten
    • Als beste beoordeeld

      Op basis van 1784 beoordelingen van door ons geholpen rechtzoekenden

    Over ons

    Met onze vooruitstrevende diensten en digitale oplossingen willen we het verschil maken in de – soms nog ouderwetse – juridische branche. De Omnius-formule heeft ervoor gezorgd dat we zijn uitgegroeid tot het grootste en meest succesvolle advocatennetwerk van het land.

    Met 180 advocaten en meer dan 50 aangesloten kantoren, is Omnius het grootste advocatennetwerk van Nederland. Om de kwaliteit te waarborgen en de rechtzoekende ervan te verzekeren dat we onze beloftes nakomen, hebben we het Omnius Keurmerk in het leven geroepen. Het hoofdkantoor is te vinden in Utrecht, waar zo’n 45 medewerkers hun best doen om u te voorzien van de beste juridische hulp.

    Er zijn advocaten gevonden.

    Klik hier voor de resultaten.