Waarom heb ik het nodig?
Heeft u een reis geboekt en bent niet tevreden over de accommodatie, dan kunt u een klacht indienen bij de reisorganisatie. Bijvoorbeeld als de hotelkamer of het appartement niet voldoet aan de verwachtingen die u had en met de reisorganisatie had afgesproken. Met deze klachtenbrief kunt u de reisorganisatie verzoeken alsnog een accommodatie te regelen die was afgesproken. Of -wanneer u al terug bent van uw reis- kunt u het reisbureau verzoeken de schade te vergoeden voor de extra kosten die u heeft gemaakt, doordat de accommodatie niet aan de verwachtingen voldeed. Had u door de accommodatie een minder leuke vakantie, dan kunt u ook een verzoek voor teruggave van een deel van de kosten voor de accommodatie doen wegens gederfd vakantiegenot.
Belangrijke aandachtspunten
- Deze brief kunt u alleen gebruiken voor reisorganisaties die onder het Nederlandse recht vallen. Heeft u uw reis via een boekingssite op internet geboekt, dan vallen zij niet vanzelfsprekend onder het Nederlandse recht.
- Wij adviseren u de klachtenbrief zo snel mogelijk per aangetekende post naar de reisorganisatie te sturen.
- U moet de reisorganisatie een redelijk termijn geven om te reageren. Doet zij dit niet, dan kunt u overwegen verdere juridische stappen te ondernemen.
Verder advies
Probeer er met de reisorganisatie uit te komen. Reageert de reisorganisatie niet of niet voldoende en wilt u verdere stappen ondernemen, dan kunt u kijken of de reisorganisatie is aangesloten bij een geschillencommissie. Een geschillencommissie beslist bij een meningsverschil wie er gelijk heeft. Heeft u nog vragen, of komt u er onderling niet uit, dan kunt u ons gerust bellen.
Direct starten