Waarom heb ik het nodig?

Heeft u een reis geboekt en bent niet tevreden over de accommodatie, dan kunt u een klacht indienen bij de reisorganisatie. Bijvoorbeeld als de hotelkamer of het appartement niet voldoet aan de verwachtingen die u had en met de reisorganisatie had afgesproken. Met deze klachtenbrief kunt u de reisorganisatie verzoeken alsnog een accommodatie te regelen die was afgesproken. Of -wanneer u al terug bent van uw reis- kunt u het reisbureau verzoeken de schade te vergoeden voor de extra kosten die u heeft gemaakt, doordat de accommodatie niet aan de verwachtingen voldeed. Had u door de accommodatie een minder leuke vakantie, dan kunt u ook een verzoek voor teruggave van een deel van de kosten voor de accommodatie doen wegens gederfd vakantiegenot.


Belangrijke aandachtspunten

  • Deze brief kunt u alleen gebruiken voor reisorganisaties die onder het Nederlandse recht vallen. Heeft u uw reis via een boekingssite op internet geboekt, dan vallen zij niet vanzelfsprekend onder het Nederlandse recht.
  • Wij adviseren u de klachtenbrief zo snel mogelijk per aangetekende post naar de reisorganisatie te sturen.
  • U moet de reisorganisatie een redelijk termijn geven om te reageren. Doet zij dit niet, dan kunt u overwegen verdere juridische stappen te ondernemen.

Verder advies

Probeer er met de reisorganisatie uit te komen. Reageert de reisorganisatie niet of niet voldoende en wilt u verdere stappen ondernemen, dan kunt u kijken of de reisorganisatie is aangesloten bij een geschillencommissie. Een geschillencommissie beslist bij een meningsverschil wie er gelijk heeft. Heeft u nog vragen, of komt u er onderling niet uit, dan kunt u ons gerust bellen.


Direct starten

Extra voordelen bij Omnius doe-het-zelf

Veel meer dan het downloaden van een Word document

Online tekenen

Digitale handtekening

  • Bij ons is het mogelijk om contracten
  • digitaal te ondertekenen. Dit gebeurt
  • veilig en eenvoudig op ons online platform.
Digitale kluis

Digitale kluis

  • Al uw vertrouwelijke documenten
  • veilig en overzichtelijk bewaren
  • en beheren.
Ontvang notificaties

Ontvang notificaties

  • Ontvang tijdig notificaties indien
  • contracten gaan verlopen of moeten worden
  • gewijzigd wegens nieuwe wetgeving

Hoe het werkt

In een handomdraai elk gewenst document op maat maken!

  1. Kies het juiste document

    dit kan een 'boze' brief of overeenkomst zijn. Staat uw document er niet tussen? Neem dan contact op met onze helpdesk. Zij kunnen het gewenste document voor u op maat maken.
  2. Maak uw document op maat

    Iedereen kan met behulp van onze 'slimme' software stap-voor-stap een juridisch document op maat maken. Onze vragen en toelichtingen zijn allemaal in begrijpelijk Nederlands. Mocht het toch niet lukken, geen probleem. Onze medewerkers staan voor u klaar.
  3. Maak een Omnilegal account en betaal u via iDEAL

    Na afronding van de vragen maakt u een OmniLegal account aan en betaald u via iDEAL het bedrijg inclusief btw. Zodra de betaling is ontvangen, kunt u het document downloaden in PDF of in Word formaat, opslaan met uw eigen account, opnieuw bewerken en - indien gewenst - digitaal laten ondertekenen.

Twijfelt u toch?

Laat het document controleren of volledig op maat maken. Wij helpen u graag. Neem daarvoor contact op met onze helpdesk

Bekijk video "Doe-Het-Zelf"



Maak zelf juridische documenten op maat. Bekijk hoe het werkt.

Komt u er zelf niet uit?


Onze juristen helpen u graag
  • 088 - 629 00 80
    Hulp bij Doe Het Zelf

  • Direct contact

    Trusted partners Omnius Doe-het-zelf


    Trusted partners

    Zo kan het dus ook

    Waarom Omnius?

    Rechtzoekenden verwachten transparantie, servicegerichtheid en duidelijkheid over tarieven. Omnius voldoet aan die behoeften en maakt de juridische dienstverlening voor een brede groep ondernemers en particulieren toegankelijk.

    Om u te voorzien van het beste advies werkt Omnius volgens de formule van trapsgewijze juridische hulp. Eerst legt u de hulpvraag kosteloos en vrijblijvend voor aan de intakebalie. Dat kan zeven dagen per week. Samen zoeken we naar het beste antwoord op uw vraag. Soms volstaat een digitale oplossing. Een andere keer is het beter om een advocaat in te schakelen. Verwacht altijd duidelijkheid over afspraken en tarieven.

    • 7 dagen per week bereikbaar

      Ook ’s avonds en in het weekend
    • Omnius Keurmerk

      Uw garantie voor service en kwaliteit
    • Juridische hulp in elke situatie

      Van eerstelijns advies tot bijstand van een gespecialiseerde advocaat
    • Overal in Nederland

      Het grootste juridische netwerk van Nederland met 350 advocaten
    • Als beste beoordeeld

      Op basis van 1784 beoordelingen van door ons geholpen rechtzoekenden

    Over ons

    Met onze vooruitstrevende diensten en digitale oplossingen willen we het verschil maken in de – soms nog ouderwetse – juridische branche. De Omnius-formule heeft ervoor gezorgd dat we zijn uitgegroeid tot het grootste en meest succesvolle advocatennetwerk van het land.

    Met ruim 200 advocaten en meer dan 60 aangesloten kantoren, is Omnius het grootste advocatennetwerk van Nederland. Om de kwaliteit te waarborgen en de rechtzoekende ervan te verzekeren dat we onze beloftes nakomen, hebben we het Omnius Keurmerk in het leven geroepen. Het hoofdkantoor is te vinden in Utrecht, waar zo’n 45 medewerkers hun best doen om u te voorzien van de beste juridische hulp.

    Er zijn advocaten gevonden.

    Klik hier voor de resultaten.