Waarom heb ik het nodig?
Had uw vlucht veel vertraging of werd de vlucht geannuleerd of omgeboekt, dan kunt u in veel gevallen een vergoeding van de luchtvaartmaatschappij krijgen. Ook kunt u bij lang wachten kosten terugvragen voor de verzorging (bijvoorbeeld eten en drinken of een extra hotelovernachting) en/of van uw tickets. U hoeft daarvoor alleen dit Verzoek vergoeding bij luchtvaartmaatschappij in te dienen.
Belangrijke aandachtspunten
- U heeft alleen recht op een vergoeding als u vertrok vanaf een luchthaven binnen de EU, of naar een EU-luchthaven terugvloog en de luchtvaartmaatschappij waarmee u zou vliegen in de Europese Unie gevestigd is.
- Bij vertraging van uw vlucht heeft u pas recht op een vergoeding als het gaat om een vertraging van meer dan 3 uur.
- Als er sprake is van overmacht, heeft u geen recht op vergoeding voor vliegvertraging, annulering of omboeking.
Verder advies
In de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij staat binnen welke termijn u het verzoek tot vergoeding moet indienen. De luchtvaartmaatschappij kan de vergoeding halveren, als zij van mening is dat er een redelijk alternatief is geboden. Vindt u dit niet terecht, of wordt uw verzoek helemaal afgewezen en bent u het daar niet mee eens, bel ons dan gerust.
Direct starten