Geen goodwill meer betalen na bedrijfsovername


Omschrijving situatie

Casper heeft een groothandel overgenomen en de afspraken met de oude eigenaar zijn contractueel vastgelegd. Tegen de afspraken in verricht de oude eigenaar nog werkzaamheden voor klanten, terwijl dat nu eigenlijk Casper’s klanten zijn. Daarnaast is de oude eigenaar niet eerlijk geweest over de hoogte van de bedrijfsomzet en heeft hij verzwegen dat er een medewerker langdurig ziek is.

 

Casper heeft onjuiste gegevens gekregen en veel minder inkomsten dan verwacht. Daarom wil hij geen goodwill (de onzichtbare meerwaarde van een onderneming) meer betalen aan de oude eigenaar. Ondertussen heeft Casper wel een brief, met een verzoek om het betalen van goodwill, ontvangen van de advocaat van de oude eigenaar. Casper is het er absoluut niet mee eens. Wat kan hij doen?

Ons advies

Heeft de oude eigenaar een onjuist beeld gegeven en informatie achterwege gelaten, dan is er sprake van dwaling. Wordt er dwaling geconstateerd, dan kan het leiden tot een schadevergoeding en eventueel ontbinding van eerdere afspraken. Daarbij moet er ook worden gekeken naar de vraag of Casper zelf niet meer onderzoek had kunnen plegen. Het is essentieel om alle feiten boven tafel te krijgen. Daarom raden wij aan om een advocaat in te schakelen, daarmee kan Casper mogelijk tienduizenden euro’s besparen.

Hoe werkt het?

Voor het bespreken van de situatie en het sturen van een eerste geschikte reactie kan Casper het beste een advocaat inschakelen. Een advocaat kan werken op basis van een uurtarief of een vaste prijs voor de zaak.

Meest voorkomende situaties

Wij hebben een aantal veelvoorkomende situaties als voorbeeld genomen om een beeld te geven van juridische oplossingen en kosten. Twijfelt u of een voorbeeld van toepassing is op uw situatie? Neem dan kosteloos en vrijblijvend contact op met onze juridische intakebalie. Wij helpen u graag verder met een oplossing voor uw situatie.

Zo kan het dus ook

Waarom Omnius?

Rechtzoekenden verwachten transparantie, servicegerichtheid en duidelijkheid over tarieven. Omnius voldoet aan die behoeften en maakt de juridische dienstverlening voor een brede groep ondernemers en particulieren toegankelijk.

Om u te voorzien van het beste advies werkt Omnius volgens de formule van trapsgewijze juridische hulp. Eerst legt u de hulpvraag kosteloos en vrijblijvend voor aan de intakebalie. Dat kan zeven dagen per week. Samen zoeken we naar het beste antwoord op uw vraag. Soms volstaat een digitale oplossing. Een andere keer is het beter om een advocaat in te schakelen. Verwacht altijd duidelijkheid over afspraken en tarieven.

  • 7 dagen per week bereikbaar

    Ook ’s avonds en in het weekend
  • Omnius Keurmerk

    Uw garantie voor service en kwaliteit
  • Juridische hulp in elke situatie

    Van eerstelijns advies tot bijstand van een gespecialiseerde advocaat
  • Overal in Nederland

    Het grootste juridische netwerk van Nederland met 336 advocaten
  • Als beste beoordeeld

    Op basis van 1951 beoordelingen van door ons geholpen rechtzoekenden
    8.4

Over ons

Met onze vooruitstrevende diensten en digitale oplossingen willen we het verschil maken in de – soms nog ouderwetse – juridische branche. De Omnius-formule heeft ervoor gezorgd dat we zijn uitgegroeid tot het grootste en meest succesvolle advocatennetwerk van het land.

Met 336 advocaten en meer dan 163 aangesloten kantoren, is Omnius het grootste advocatennetwerk van Nederland. Om de kwaliteit te waarborgen en de rechtzoekende ervan te verzekeren dat we onze beloftes nakomen, hebben we het Omnius Keurmerk in het leven geroepen. Het hoofdkantoor is te vinden in Utrecht, waar zo’n 45 medewerkers hun best doen om u te voorzien van de beste juridische hulp.

Er zijn advocaten gevonden.

Klik hier voor de resultaten.