Op non-actief gesteld: wat te doen?


Omschrijving situatie

Marlies is al vijftien jaar werkzaam als projectbegeleider in de zorg als ze van haar werkgever te horen krijgt dat ze op non-actief wordt gesteld. Ze heeft twee keuzes: haar contract wordt beëindigd of ze komt in een flexpool terecht, terwijl ze altijd op locatie heeft gewerkt. Marlies is het hier niet mee eens. In een volgende gesprek met haar werkgever geeft ze aan dat ze haar werkzaamheden graag wil blijven voortzetten. Maar de werkgever blijft bij zijn verhaal. Wat nu?

Ons advies

Marlies moet z.s.m. schriftelijk aan de werkgever laten weten dat ze niet akkoord gaat met de non-actiefstelling en dat ze beschikbaar blijft voor werk. Wil de werkgever toch vasthouden aan contract beëindiging, dan moet hij een transitievergoeding betalen. Over de hoogte van die vergoeding kunnen Marlies en haar werkgever onderhandelen.

Hoe werkt het?

Voor het bespreken van de situatie en de eerste reactie kan een vaste prijs worden afgesproken. Komt het toch tot ontslag? In de meeste gevallen zijn de advocaatkosten voor de rekening van de werkgever.

Krijgt u ook te maken met een non-actiefstelling? Bel voor een eerste vrijblijvend advies met onze intakebalie.

Meest voorkomende situaties

Wij hebben een aantal veelvoorkomende situaties als voorbeeld genomen om een beeld te geven van juridische oplossingen en kosten. Twijfelt u of een voorbeeld van toepassing is op uw situatie? Neem dan kosteloos en vrijblijvend contact op met onze juridische intakebalie. Wij helpen u graag verder met een oplossing voor uw situatie.

Zo kan het dus ook

Waarom Omnius?

Rechtzoekenden verwachten transparantie, servicegerichtheid en duidelijkheid over tarieven. Omnius voldoet aan die behoeften en maakt de juridische dienstverlening voor een brede groep ondernemers en particulieren toegankelijk.

Om u te voorzien van het beste advies werkt Omnius volgens de formule van trapsgewijze juridische hulp. Eerst legt u de hulpvraag kosteloos en vrijblijvend voor aan de intakebalie. Dat kan zeven dagen per week. Samen zoeken we naar het beste antwoord op uw vraag. Soms volstaat een digitale oplossing. Een andere keer is het beter om een advocaat in te schakelen. Verwacht altijd duidelijkheid over afspraken en tarieven.

  • 7 dagen per week bereikbaar

    Ook ’s avonds en in het weekend
  • Omnius Keurmerk

    Uw garantie voor service en kwaliteit
  • Juridische hulp in elke situatie

    Van eerstelijns advies tot bijstand van een gespecialiseerde advocaat
  • Overal in Nederland

    Het grootste juridische netwerk van Nederland met 350 advocaten
  • Als beste beoordeeld

    Op basis van 1784 beoordelingen van door ons geholpen rechtzoekenden

Over ons

Met onze vooruitstrevende diensten en digitale oplossingen willen we het verschil maken in de – soms nog ouderwetse – juridische branche. De Omnius-formule heeft ervoor gezorgd dat we zijn uitgegroeid tot het grootste en meest succesvolle advocatennetwerk van het land.

In totaal hebben 260 advocaten en 80 kantoren zich bij ons aangesloten. Om de kwaliteit te waarborgen en de rechtzoekende ervan te verzekeren dat we onze beloftes nakomen, hebben we het Omnius Keurmerk in het leven geroepen. Het hoofdkantoor is te vinden in Utrecht, waar zo’n 45 medewerkers hun best doen om u te voorzien van de beste juridische hulp.

Er zijn advocaten gevonden.

Klik hier voor de resultaten.