Geschil met aannemer


Omschrijving situatie

Een aannemer heeft de badkamer van Anne in zeer gebrekkige staat opgeleverd. Anne heeft de aannemer al benaderd voor herstelwerkzaamheden, maar hij staat niet open voor een gesprek en komt zelfs erg intimiderend over. Ze heeft daarnaast geen vertrouwen meer in de kwaliteit. De verbouwing van ongeveer 18.000 euro is voor de helft betaald, de schade wordt ingeschat op 4000 euro. De aannemer heeft nu een advocaat ingeschakeld, deze heeft een brief met een betaalverzoek naar Anne gestuurd. Hoe kan ze het beste reageren?

Ons advies

Er moet worden vastgesteld of er inderdaad sprake is van een zogeheten ‘non-conformiteit’. Om dit te kunnen bewijzen moet Anne het advies inwinnen van een onafhankelijke deskundige, dat kan bijvoorbeeld een bouwkundige zijn. De deskundige maakt een rapport waarin hij constateert of de aannemer half werk heeft opgeleverd. Is daar inderdaad sprake van, dan hoeft Anne niet te betalen voor wat er niet is opgeleverd. Voorbeeld: is twintig procent niet opgeleverd conform de afspraken, dan moet ze tachtig procent betalen. Een advocaat kan voor haar in gesprek gaan met de aannemer

Hoe werkt het?

Voor het bespreken van de situatie en het overleg met de aannemer kan Anne het beste een advocaat inschakelen. Een advocaat kan werken op basis van een uurtarief of een vaste prijs voor de zaak.

Meest voorkomende situaties

Wij hebben een aantal veelvoorkomende situaties als voorbeeld genomen om een beeld te geven van juridische oplossingen en kosten. Twijfelt u of een voorbeeld van toepassing is op uw situatie? Neem dan kosteloos en vrijblijvend contact op met onze juridische intakebalie. Wij helpen u graag verder met een oplossing voor uw situatie.

Zo kan het dus ook

Waarom Omnius?

Rechtzoekenden verwachten transparantie, servicegerichtheid en duidelijkheid over tarieven. Omnius voldoet aan die behoeften en maakt de juridische dienstverlening voor een brede groep ondernemers en particulieren toegankelijk.

Om u te voorzien van het beste advies werkt Omnius volgens de formule van trapsgewijze juridische hulp. Eerst legt u de hulpvraag kosteloos en vrijblijvend voor aan de intakebalie. Dat kan zeven dagen per week. Samen zoeken we naar het beste antwoord op uw vraag. Soms volstaat een digitale oplossing. Een andere keer is het beter om een advocaat in te schakelen. Verwacht altijd duidelijkheid over afspraken en tarieven.

  • 7 dagen per week bereikbaar

    Ook ’s avonds en in het weekend
  • Omnius Keurmerk

    Uw garantie voor service en kwaliteit
  • Juridische hulp in elke situatie

    Van eerstelijns advies tot bijstand van een gespecialiseerde advocaat
  • Overal in Nederland

    Het grootste juridische netwerk van Nederland met 322 advocaten
  • Als beste beoordeeld

    Op basis van 1951 beoordelingen van door ons geholpen rechtzoekenden
    8.1

Over ons

Met onze vooruitstrevende diensten en digitale oplossingen willen we het verschil maken in de – soms nog ouderwetse – juridische branche. De Omnius-formule heeft ervoor gezorgd dat we zijn uitgegroeid tot het grootste en meest succesvolle advocatennetwerk van het land.

Met 322 advocaten en meer dan 161 aangesloten kantoren, is Omnius het grootste advocatennetwerk van Nederland. Om de kwaliteit te waarborgen en de rechtzoekende ervan te verzekeren dat we onze beloftes nakomen, hebben we het Omnius Keurmerk in het leven geroepen. Het hoofdkantoor is te vinden in Utrecht, waar zo’n 20 medewerkers hun best doen om u te voorzien van de beste juridische hulp.

Er zijn advocaten gevonden.

Klik hier voor de resultaten.