- Home
- >
- Juridische oplossingen
- >
- Geschil met aannemer
Geschil met aannemer
Omschrijving situatie
Een aannemer heeft de badkamer van Anne in zeer gebrekkige staat opgeleverd. Anne heeft de aannemer al benaderd voor herstelwerkzaamheden, maar hij staat niet open voor een gesprek en komt zelfs erg intimiderend over. Ze heeft daarnaast geen vertrouwen meer in de kwaliteit. De verbouwing van ongeveer 18.000 euro is voor de helft betaald, de schade wordt ingeschat op 4000 euro. De aannemer heeft nu een advocaat ingeschakeld, deze heeft een brief met een betaalverzoek naar Anne gestuurd. Hoe kan ze het beste reageren?
Ons advies
Er moet worden vastgesteld of er inderdaad sprake is van een zogeheten ‘non-conformiteit’. Om dit te kunnen bewijzen moet Anne het advies inwinnen van een onafhankelijke deskundige, dat kan bijvoorbeeld een bouwkundige zijn. De deskundige maakt een rapport waarin hij constateert of de aannemer half werk heeft opgeleverd. Is daar inderdaad sprake van, dan hoeft Anne niet te betalen voor wat er niet is opgeleverd. Voorbeeld: is twintig procent niet opgeleverd conform de afspraken, dan moet ze tachtig procent betalen. Een advocaat kan voor haar in gesprek gaan met de aannemer
Hoe werkt het?
Voor het bespreken van de situatie en het overleg met de aannemer kan Anne het beste een advocaat inschakelen. Een advocaat kan werken op basis van een uurtarief of een vaste prijs voor de zaak.
Kies zelf de juiste advocaat in uw regio
55 beoordelingen
128 beoordelingen
135 beoordelingen
55 beoordelingen
Meest voorkomende situaties
Wij hebben een aantal veelvoorkomende situaties als voorbeeld genomen om een beeld te geven van juridische oplossingen en kosten. Twijfelt u of een voorbeeld van toepassing is op uw situatie? Neem dan kosteloos en vrijblijvend contact op met onze juridische intakebalie. Wij helpen u graag verder met een oplossing voor uw situatie.