Medische fout

Bij een medische behandeling kan er van alles verkeerd gaan. Als bijvoorbeeld bij een operatie een fout is gemaakt, is sprake van letselschade als u na de operatie bepaalde handelingen niet meer kunt uitvoeren. Het is ook mogelijk dat u bijvoorbeeld uw werk niet meer kunt uitvoeren. Ook kan letselschade veroorzaakt worden door een verkeerd advies of medicatie van een dokter of specialist.

Echter, niet iedere mislukte medische handeling levert een medische fout op. Er zijn nu eenmaal riskante operaties die fout aflopen. Bovendien kan een arts geen genezing garanderen. Denkt de patiënt dat de arts een fout heeft gemaakt of dat het de schuld is van de arts dat hij niet geneest, dan is het aan de patiënt om dat te bewijzen en dat is vaak niet eenvoudig.

Wanneer is sprake van medische letselschade?

Aan de hand van de onderstaande vragen kunt u zelf een eerste beoordeling maken van uw kansen op vergoeding:

  • Is de behandelaar of instelling waar deze werkzaam is al schriftelijk geïnformeerd?
  • Is daarop al een reactie ontvangen?
  • Is de aansprakelijkheid erkend?
  • Hoeveel schade denkt u geleden te hebben inclusief reeds gemaakte kosten?
  • Wanneer bent u er achter gekomen schade te hebben geleden ten gevolge van de behandeling; korter of langer dan 5 jaar na de behandeling?

De antwoorden op deze vragen kunt u kosteloos en vrijblijvend laten beoordelen door een letselschade advocaat, die u daarna zal adviseren over de haalbaarheid van uw zaak.

Omnius is het grootste netwerk in Nederland van zelfstandige en onafhankelijke advocatenkantoren. Ruim 50 kantoren vormen samen het Omnius Advocatennetwerk.

Omnius helpt u verder

  • Stap 1: Bel, mail of app onze juristen van de intakebalie
  • Stap 2: Bespreek uw juridische oplossingen
  • Stap 3: kies de beste oplossing voor uw situatie
Bel met de intakebalie
088 - 629 00 29
Stel uw vraag via WhatsApp
06 - 21 29 20 19

De intakebalie is 7 dagen per week bereikbaar.

Maandag t/m vrijdag: 08.00 – 20.00 uur
Zaterdag en zondag: 12.00 – 16.00 uur

Stel uw vraag

Voeg eventueel een of meerdere document(en) toe


verwijderen

Ik ga akkoord met het privacy statement en de werkwijze.


Zo kan het dus ook

Waarom Omnius?

Rechtzoekenden verwachten transparantie, servicegerichtheid en duidelijkheid over tarieven. Omnius voldoet aan die behoeften en maakt de juridische dienstverlening voor een brede groep ondernemers en particulieren toegankelijk.

Om u te voorzien van het beste advies werkt Omnius volgens de formule van trapsgewijze juridische hulp. Eerst legt u de hulpvraag kosteloos en vrijblijvend voor aan de intakebalie. Dat kan zeven dagen per week. Samen zoeken we naar het beste antwoord op uw vraag. Soms volstaat een digitale oplossing. Een andere keer is het beter om een advocaat in te schakelen. Verwacht altijd duidelijkheid over afspraken en tarieven.

  • 7 dagen per week bereikbaar

    Ook ’s avonds en in het weekend
  • Omnius Keurmerk

    Uw garantie voor service en kwaliteit
  • Juridische hulp in elke situatie

    Van eerstelijns advies tot bijstand van een gespecialiseerde advocaat
  • Overal in Nederland

    Het grootste juridische netwerk van Nederland met 350 advocaten
  • Als beste beoordeeld

    Op basis van 1784 beoordelingen van door ons geholpen rechtzoekenden

Over ons

Met onze vooruitstrevende diensten en digitale oplossingen willen we het verschil maken in de – soms nog ouderwetse – juridische branche. De Omnius-formule heeft ervoor gezorgd dat we zijn uitgegroeid tot het grootste en meest succesvolle advocatennetwerk van het land.

In totaal hebben 260 advocaten en 80 kantoren zich bij ons aangesloten. Om de kwaliteit te waarborgen en de rechtzoekende ervan te verzekeren dat we onze beloftes nakomen, hebben we het Omnius Keurmerk in het leven geroepen. Het hoofdkantoor is te vinden in Naarden, waar zo’n 45 medewerkers hun best doen om u te voorzien van de beste juridische hulp.

Er zijn advocaten gevonden.

Klik hier voor de resultaten.