• Check
    Altijd een gratis intake
  • Check
    Wij zijn 7 dagen per week bereikbaar
  • Check
    Landelijk platform met 376 partners

Uw klanten krijgen meer invloed op de verwerking van hun persoonsgegevens.

Het is aan jou om jouw nieuwe en bestaande klanten duidelijk te maken welke persoonsgegevens je hebt, waarom je die hebt en hoe je die gebruikt binnen jouw organisatie. Verzoekt de klant jou om zijn gegevens te verwijderen? Dan moet je hier meestal gehoor aan geven: dit noemen we het inzagerecht.

Of bel direct 088 – 629 00 29

Hoe regel jij het inzagerecht binnen jouw organisatie? En wat moet je doen als de klant toch naar de rechter stapt omdat hij vindt dat zijn privacy is geschonden? Lastige vraagstukken voor een MKB’er: Omnius helpt!

Neem contact op met Omnius voor een gratis telefonisch intakegesprek: 088 – 629 00 29. Behoefte aan meer maatwerk? Ook dat is mogelijk!

De betrokkene verzoekt om informatie. Kan dit en wat moet ik doen?

Het antwoord is ja: betrokkenen mogen vanaf 25 mei 2018 veel meer informatie opvragen dan vóór die periode. Je dient uit te leggen waarom je persoonsgegevens in jouw bezit hebt en hoe je die gebruikt binnen jouw organisatie. Een betrokkene is ook bevoegd om te vragen de persoonsgegevens te corrigeren of te verwijderen.

Kortom, het uitgangspunt is dat een betrokkene recht heeft op inzage in zijn persoonsgegevens, tenzij het verzoek onredelijk is of als er sprake is van een uitzonderlijke situatie. Een verzoek is onredelijk als een betrokkene veel en vaak hetzelfde opvraagt.

Je bent verplicht de betrokkene te faciliteren in zijn verzoek. Dit kan bijvoorbeeld door het gebruik van een standaardformulier waarmee gegevens kunnen worden opgevraagd. De bij Omnius aangesloten advocaten ondersteunen je desgewenst bij het opstellen van zo’n standaardformulier. Regel dit vandaag nog!

Voorkom problemen en zorg ervoor dat jouw organisatie AVG-proof is. Bel 088 – 629 00 29 voor een gratis telefonisch intakegesprek.

Moet ik altijd tegemoetkomen aan het verzoek van betrokkenen?

Nee, in bepaalde uitzonderlijke situaties hoeft dit niet. Denk hierbij aan situaties waarbij de nationale of de openbare veiligheid in het gedrang zou komen. Ook kun je denken aan situaties waarbij het noodzakelijk is de rechten of vrijheden van anderen te waarborgen.

Twijfel je in een specifiek geval of je moet tegemoetkomen aan het verzoek? Neem contact met ons op! Bel 088 – 629 00 29 voor een gratis telefonisch intakegesprek.

Ik heb een besluit genomen over inzage in de gegevens, maar betrokkene is het hier niet mee eens. Wat nu?

De betrokkene kan zich in dat geval wenden tot de rechter. Speelt dit? Neem dan contact op met onze juristen van de Omnius Intakebalie. Zij schatten jouw situatie in en verwijzen je waar nodig door naar een advocaat die je bij kan staan. Wanneer de schadeclaim van de betrokkene wordt toegekend door de rechter, kan dit leiden tot een grote schadepost voor jouw organisatie en vormt het daarmee een bedreiging voor de bedrijfscontinuïteit, zeker voor de kleinere MKB’er. Daar zit je niet op te wachten!

Is er inmiddels een schadeclaim ingediend door een betrokkene of is hij inmiddels zelfs een juridische procedure gestart?

Heb je vragen over de nieuwe privacywet en het inzagerecht?

De bij Omnius aangesloten advocaten zijn gespecialiseerd in privacywetgeving, onder andere binnen het MKB. Ze zijn uitstekend in staat om snel en adequaat de specifieke “do’s and don’ts” van jouw vakgebied te vertalen naar de praktijk. Daar waar jij een advocaat inschakelt ben je ervan verzekerd dat deze uitstekende service en hoge kwaliteit biedt: onze aangesloten advocaten zijn allen in het bezit van het hooggewaardeerde Omnius Keurmerk!

Mocht het inschakelen van een advocaat nodig zijn, verwijzen onze juristen jou door naar een bij Omnius aangesloten advocaat. Bijkomend voordeel: door onze landelijke dekking is dit meestal een advocaat in Jouw eigen regio! Neem nu contact op: 088 – 629 00 29.

Onze aangesloten advocaten zijn gespecialiseerd in privacywetgeving en werken voor een transparant en gunstig tarief. Op die manier ben jij verzekerd van de rechtsbijstand die je nodig hebt.

Vrijblijvend gratis intake

De intakebalie is 7 dagen per week bereikbaar. De juristen staan je graag te woord om jouw contactaanvraag op te nemen. Ook ’s avonds en in het weekend.

Maandag:
08:00-18:00 uur
Dinsdag:
08:00-18:00 uur
Woensdag:
08:00-18:00 uur
Donderdag:
08:00-18:00 uur
Vrijdag:
08:00-18:00 uur
Zaterdag:
09:00-17:00 uur
Zondag:
12:00-16:00 uur
Feestdagen
Gesloten
Gratis intakegesprek. Stel je vraag
Wat andere klanten zeggen over Omnius
Omnius PlatformOmnius Platform€€088-6290029
06-02-2025
10
Perfect

Ik heb door omnius een advocaat toe gewezen gekregen en deze heeft contact met mij opgenomen en ik heb een afspraak met haar volgende week donderdag. En dat vind ik fantastisch.

Omnius PlatformOmnius Platform€€088-6290029
05-02-2025
10
Goed geholpen

Heel goed geholpen

Omnius PlatformOmnius Platform€€088-6290029
27-01-2025
10
Ik raad aan

De eerste telefoongesprekken met de assistent en de advocaat waren geweldig! De advocaat verzekerde mij dat hij mij wilde helpen met mijn zaak. Ik ben gestrest, maar ik denk dat ik in goede handen ben. Er staat ons nog veel te wachten, maar met de steun v